Sunday, January 11, 2015

Kawan

Sebab bukan senang nak cari kawan
Yang ada bila kita susah dengan senang

Kebanyakan orang tahu ambik kesempatan atas kita je
Bila kita senang ada lah
Bila kita susah carilah dekat mana pun takde

Hidup ni bukan nak lepaskan diri kita je
Bila kita dah lepas
Kawan yang ada
Kita lupa
Tinggal macam tu je

Macam tu ke kawan?

Kalau itu definisi berkawan bagi kau
Aku rasa baik kita tak payah berkawan

Harini aku sedih sangat.
Sedih ada kawan macam ni.
Kau dah dekat tempat selesa dan kau tinggal aku yang masih lemas ni.
Susah ke nak tawarkan walau sedikit pertolongan?
Berat sangat ke aku ni sampai aku yg tengah 'lemas' ni kau tinggal macam tu je?

-sedih

No comments:

Post a Comment