Wednesday, December 25, 2013

Cinta.

My life, My story. | via Tumblr

Cinta pada manusia.
Haiwan.
Harta benda.
Wang ringgit.
Kecantikan.
Diri sendiri.
Allah.

Allah cinta kita.
Tapi kita?

Terjebak dengan cinta dunia.
Cinta monyet kata orang tua.
Cinta pada manusia.
Cinta pada zaman remaja.
Cinta.

Cinta.
Luas.
Mengalahkan lautan.
Sampaikan kalah cawangan McD di dunia.

Aku sendiri.
Tak aku nafikan.
Mudah suka.
Entah, kata orang hati perempuan ni lembut.
Aku akui.
Mudah cair.
Macam lilin dan api.

Lilin.
Takkan terbakar tanpa api.
Samalah macam manusia.
Tanpa kata-kata manis.
Tanpa kata manja.
Tanpa tawa.
Kita akan tetap teguh.
Tetap putih.
Macam lilin.

Susah nak hilangkan perasaan ni.
Bila dah suka.
Tak mampu kita nak diam lagi.

Aku pesan.
Cari cinta Allah.
Cinta yang kukuh.
Cinta yang tak mudah rapuh.

Doakan aku.














 Untitled

merepek kuasa 987654321346677329528935524524

No comments:

Post a Comment